larssonm.blogg.se

kaos

Kategori: Allmänt

Ber om ursäkt för min kassa uppdatering, har haft fantastiskt mycket roligt att stå i här på sista tiden. Med lite jobb, planeringsfika och väldigt mycket hästtid. Lite ljusglimtar har vart att få rida och se Elin rida fantastiska Clintan, den hästen vill man bara skratta när man umgås med! Tvångsgosat och blivit lite vän med kungen, umgåtts med SMvinnarinnan dockan. Kände oss bara så helt jättelyckliga hela gänget på ridbanan idag!
En helt grym grej var också att jag tränade för Arnold med Bubblan idag, var lite tveksam till att börja med men efter lite övertalning bestämde jag mig för att vara med innan allt folk kom. Berättade om min lilla balkanpålle med typ obefintlig stam, lite undervikt och rätt oriden. Hoppade dock förvånansvärt väl och okomplicerat och fick referatet "om de fina hästarna hoppade såhär är de bra, så den här är ju grym!" ;-) Alltid roligt!
 
Sedan har jag fått diverse bakläxor i ridlära, typ a la ridskola.. Man kan bli galen för mindre. Har börjat skumpa runt med händerna som den som nyss börjat rida lätt, försökte göra det bättre och tyckte jag lyckades men sedan såg jag in i spegeln och förstod knappt att det där var mina händer som fladdrade, jag hade ju koll - eller? Varför är det så svårt att få det man kan i teorin att funka i praktiken?
Jag har också skurat mina gamla boxar, tråkigt att städa det man ändå ska lämna. Har en hel drös med idéer nu till mitt egna stall, ska nog beklä väggarna med någonting fantastiskt lätt avtorkbart! Är dessutom supersugen på att lägga in trätrall i sadelkammaren när det blir dags och bygga in skåp, sätta upp hyllor osv! Har iaf lämnat mina saker i nya stallet, såg tråkiga ut allihop. Blir nog en utmaning att få det snyggt, ska nog sortera lite också. Som tur är känner jag mig väldigt motiverad till det :-) blev skitsent, höll igång verkligen non-stop från 08-23! Igår packade jag även ner hela mitt liv i kartonger, höll dock bara igång till 22 då. Galet! Så nu segar jag lite i soffan, grymt skönt. Tar tag i diverse projekt imorgon istället. Rörigt skrivet känner jag nu, överseende med det hoppas jag. Kaos från början till slut helt enkelt! Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: