larssonm.blogg.se

Pust!

Kategori: Allmänt

Igår skulle jag sova i en hel röra av kartonger, smutsig tvätt, skräp och alla möjliga skumma grejer. Kändes som om att allting skulle trilla ner på mig när jag låg där. Har kommit på mig själv med att bli helt skräckslagen av att vara där det är stökigt. Helt klart ett ålderstecken med tanke på att jag tidigare spenderat hela mitt liv i ett rum av kaos, utan att må det minsta dåligt över det.. Har även tagit tag halvt i stallet, får dock lite panik över mina IKEA-påsar liggandes precis överallt proppade med nödvändiga och ett gäng minst lika onödiga grejer. Borde egentligen kanske sortera och göra mig av med en hel massa men just med hästsaker vet man aldrig när man behöver den. Sakerna har dessutom inget andrahandsvärde och är skitdyra att köpa nya. Så där kommer jag bli en sådandär hysterisk samlare tror jag.. Hatar särskilt när det är stökigt i stallet, totalt oinspirerande! så packar inte upp någonting förrän jag åtminstone kommit på lite bättre lösningar på hur allt ska vara på bästa sätt..
Nog om min städmani. Igår red jag Bubblis några varv på banan innan jag hjälpte ett superduktig barn, kul att se att de hajar det man sagt efter ett par gånger! Idag drog vi ut i skogen en sväng men hon känns för tillfället lite matt så funderar på om hon behöver ta det lite lugnt nu, passar rätt bra in i mitt egna schema nu då jag har/får det lite snoigt.
 
 Fick ett så roligt jobberbjudande idag att jag bara inte kunde säga nej trots att det innebär att mina veckodagar eventuellt kommer att bestå av 2,5 timmars ledig tid där jag ska hinna fixa hästar och åka mellan jobben på.. Helt klart lite mycket att stå i, kanske inte kommer vara mitt piggaste när jag slutar 22:15 på fredagskvällarna ;-) Dock så kommer det troligen att vara så i en månad och jag tycker det är så roligt att det absolut kommer vara värt det! Blev verkligen jätteglad när jag fick frågan, lite stress över att få ihop det med övrig planering men det kändes bara som om att allt föll på plats. Lyckliga mig!! Ihop med flytt, min långa lista som fått typ städa bil, transport tillagt, få in allt i stallet och så vidare så är det en hel del som ska klaffa nu. Tur som en tokig så har jag ju rätt så grymma nära som hjälper till!
 
Idag lyckades jag åka iväg med Dina och få henne vaccinerad också, jätteskönt att kunna stryka bort det. Nu just i denna stund så snurrar det lite i huvudet. Vi har ju diskuterat husutbyggnad en stund och idag ritade vi lite med hjälp av datorn istället för tidigare papper och penna. Jag känner mig dock helt trött och virrig i huvudet varje gång vi pratar om det och fixar.. Verkligen svårt och mycket att tänka på så att det blir bra! Det är ju mindre kul att ångra sig när det står klart. Vad jag tjatar om stress och press hit och dit men känns som om att min livssituation är klart expansiv just för tillfället! Mår dock rätt bra av att ha lite projekt bara att det inte riktigt känns som om allt är greppbart just nu.. Har ju aldrig tidigare ritat ritningar, haft eget stall med allt vad det innebär, jobbat dubbelt på det sättet jag kanske ska eller överhuvudtaget flyttat tidigare i mitt liv.. Men snart hoppas jag på att ha lite mer koll på saker och ting så jag kan pusta ut lite grann åtminstone. Då har jag nog dessutom genomfört en del riktig bra också! :-)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: