larssonm.blogg.se

Vi bara kör!!

Kategori: Allmänt

Klockan 06 började vi med att åka till stallet idag, jag mamma & pappa. Lastade Bubblan som var inne på mindre än tio minuter, dream team med pappa. Mamma är nog för klen.. Eller bara lätt mesig. Iväg till Söderköping och tandläkarbesök till Bubblissen, gick jättebra! Tandraderna är ännu rakare och allt var fint, slipade ner lite så det ska räta sig ännu mer och ska äta lite Rhemocam så det inte ilar i dem när hon äter nu i början men kändes jätteroligt! Sedan åkte vi hem igen, lastningen gick då på fem minuter trots att hon varit drogad. (Hade givetvis väntat en timme så hon skulle kvickna till men istadiga hästar har en förmåga att bli än mer envetna när de vart drogade).
Hemma igen vid 14-tiden, lämnade bara av pappa i Norrköping på vägen sen så fixade vi stallet , började ta ut transportinredningen och spola av den. Sedan drog vi hem och käkade lite, lurade med oss lillebror för att högtryckstvätta hela släpet - blev kanonfint, nu ser man att det är vitt inuti ;-) Sedan lämnade vi ett paket och skulle ta ut Bubblans medicin och handla. Kan ha vart månadens roligaste när mamma svängde in på parkeringen, fick panikstress, härjade och vred ratten åt fel håll mest hela tiden.Tom och jag skrattade ihjäl oss, särskilt när hon frågade "är jag nära den där bilen??" får svaret JA och svarar tillbaka, det är ju minst en meter!!! Om hon visste att det var en meter, varför fråga? Och sedan var det kanske 1 decimeter.. Lätt internt men hon är bra rolig när hon vimsar vill jag lova. Har nu tagit in mina hästar, lämnat släp och käkat kvällsmat. Känns som en produktiv dag, har gjort sådana där måste-grejer. Känns skönt! Har dessutom även eventuellt ett nytt projekt på g till samlingen.. Inte helt rätt tillfälle känns det som, eller vad säger ni? Dock så kommer inte sådana tillfällen bara sådär, den som lever får se helt enkelt. Borde bestämma mig rätt snart. Laters!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: