larssonm.blogg.se

Bygger upp livet

Kategori: Allmänt

Idag har vi byggt på och det känns verkligen som om vi kommer någonstans. Har fått lite typ kanske eventuellt-löfte att vi ska kunna flytta ut med allt "klart" utom badrum till min födelsedag, hur underbart känns inte det? Idag började vi sätta upp några gipsskivor, satte upp innertaket i "nya" rummet, rev taket i sovrummet, drog bort väv från väggen, fixade med elen osv. Sådana saker man ser lite resultat ifrån, underbart roligt :-)
 
Red även på Alpha under förmiddagen. Den hästen lämnar väldigt lite att önska alltså, så nu håller jag enbart tummarna för att hon är frisk framöver så att hon får bevisa för alla hur fantastisk hon verkligen är! Galopperade i solen på glittrande snöfält i solen. Tänkte på det då hur mycket jag försöker "bygga upp" mitt liv hela tiden. Bygger upp ett litet hus för en liten del av framtiden, hästar för framtiden, funderar på att utbilda mig för framtiden osv. Fast allting händer ju nu. Det är dagarna jag lever som liksom spelar roll, att jag rider i solen, att jag får hjälp med bygget av underbara människor, att jag är frisk och glad. Ska försöka oroa mig betydligt mindre för framtiden från och med nu. Var bättre på det förr men börjar ju bli gammal, stressar upp mig, blir bitter och ska planera massa saker.. Helt klart ålderstecken ;-)
 
Nu är jag sjukt trött, vi byggde från 8-20 idag med undantag för min lilla avstickare för stallet då förstås. Ska sova.. Sedan på det igen imorgon förstås!
En glad dag utan bekymmer eller så särskilt mycket stress med vackra Allis <3

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: