larssonm.blogg.se

Fantastiskt frånvarande

Kategori: Allmänt

Hej, minns ni mig? :-)
Har jobbat på och ridit så det rykt! I söndags som sagt så red jag med min million dollar baby till ridhuset. Trodde att hon skulle springa på lika vackert som hon gjort på snögärdet nu. Jag har tränat på att få henne mer håll- och ridbar förstås men framförallt att få henne att ha kunna gå inåtställd och inte hela tiden tittat utåt vilket på slutet gått kanonfint.
Men i nytt ridhus fick jag så jag teg. Hon hade inte ens bensinstopp utan det var snarare som om att dieselmotorn var tankad med bensin, hon tittade i varje hörn och ville nog helst bara lägga sig på den mjuka ridhusbottnen och sova en vecka. Tack för den. Jag red därmed som ett ridskolebarn på den där sega, tråkiga ponnyn som man gråter innan man får. Sparkade utan större resultat - satt som en fet padda i havande ställning med allvarliga problem med födandet. Så allvarliga att jag blev helt stressad, fladdrade med händerna och bara ville lägga mig brevid henne där i ridhuset ;-) Jaja, bra träning var det ju uppenbarligen i varje fall. Miljöträning för A och någon slags kondition/ föda barn träning för mig..
Lilla Alpha visade sin tuffa sida också - på vägen hem passade hon på att försöka sätta tänderna i hennes stackars sällskapsdam som ska lära henne att vara en städad kuse. Snacka om diva när fyraåringen ska sätta den tredubbelt erfarna på plats!
 
Idag har jag haft träning, superroligt! Hade egentligen planerat att ta med Alpha för mer ridhusträning men skippade det, kändes som det finns bättre väder att åka i för att bara jogga runt några varv. Nu har jag gjort en kladdkaka som jag kände mig välförtjänt, har verkligen vart på topp i stallet under hela veckan nu. Ridit ordentligen (om än jävligt fult ibland), nattat hästarna ordentligt, kvällsmockat och ändå kommit in i skaplig tid (före tio) och hela tiden känt mig nöjd med det jag uträttat. Sådant är också viktigt :-)
 
Semester? Yes please! Ska faktiskt ta mig tid till att äta middag med en av mina bästa vänner på fredag, bara det känns ju lite lyxigt. Tur man är lättroad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: