larssonm.blogg.se

Mitt 2013

Kategori: Allmänt

Har vart ganska så mycket berg och dalbana. Ganska så tunga, jobbiga händelser har varvats med mycket glädjeämnen.
På hästfronten har det vart lite mer olyckligt än vanligt. Började relativt tidigt på året med att välta med släpet, fantastiska Dina klarade sig ju dock mirakulöst med en spricka i hoven som nästintill växt bort nu. Fick en "nygammal" häst också, fina Desse som tyvärr hade med sig en liten skada som hindrade honom från att bli en så bra hopphäst som han nog kunnat bli annars. Blev inte mycket tävling heller, Dina tog någon placering men gick hela tiden tillbaka till seg-mode och tursamt nog så fick vi ju mycket om och med reda på vad felet är. Inte helt säkert att hon blir bra än dock men skönt ändå att få veta. Bubblan har dock gått från klarhet till klarhet, både ridmässigt och med hennes sjukdomsbild. Förvärvade fina Alpha under hösten, vilket förstås var jätterolig! Till 2014 så önskar jag att Dina blir frisk, annars att vi kan betäcka henne. Att Bubblan kan fortsätta framåt, tävla lite och att vi förthoppningsvis hittar rätt hem till henne. Och sedan att Alpha gör fina rundor på banorna och kan gå både kvalitetstävlan och fyraårschampionat :-)
 
Annars har jag haft en väldig tur som flyttat, där mitt eget hem börjar ta sig. Stallet nära är ju perfekt. Jag har också haft en väldig tur med arbete hela tiden. Nu har jag mitt arbete på skolan fram till april vilket känns jättebra. Sedan har jag också haft en fantastisk tid på fritids! Har också kommit igång med min egna firma, vilket var ett av mina mål. Har rest och gjort en hel del roliga grejer så i det stora hela så har det vart väldigt bra. Mina nära och kära har ändå mått relativt bra, djur och människor, vilket förstås känns fantastiskt! Hoppas på ett nytt härligt år nu. Vissa kanske tycker det är överskattat men jag känner att det är en skön nystart :-)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Vilma säger:

    Du värkar ju ändå haft ett bra 2013 :)

    2014-01-06 | 17:43:24

Kommentera inlägget här: