larssonm.blogg.se

Okunskap är hästens värsta fiende

Kategori: Allmänt

Idag har jag firat felles namnsdag och ridit i helt okej väder på snälla hästar! Inte helt lätt att sitta där man ska med hala termobrallor.. har inte så mycket mer att säga om dagen, lite lagom liksom! Vad jag däremot oroas av är okunniga hästmänniskor. Jag är absolut inget proffs och har tonvis med saker att lära mig. Just därför kanske blir jag livrädd av människor som inte vare sig vill eller kan fatta hästars enklaste signaler eller behov. Ser massa hästforum på nätet där de mest grundläggande sågas sönder och samman. Galet. Kanske därför Arnolds blogg är så sjukt poppis, jag fattar inte riktigt att alla tycker det han skriver eller filmar in är SÅ fantastiskt och revolutionerande. Får väl tacka honom och mina övriga tränare genom tiderna för att de fått mig att se det självklara och hela tiden försöka utvecklas vidare! Nu, sovdags! Må väl.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: