larssonm.blogg.se

Ställer mig till svars :)

Kategori: Allmänt

På lite frågor innan tummen får kramp av mobilskrivning.. 
 
Vad tycker din häst utan namn ska heta?
- vet inte än, alpha gäller just nu ;-)
 
Vad är det bästa med respektive häst? 
- Det bästa med dina är att hon är så otroligt snäll och vänlig. Bubblan att hon är känslig och rolig att rida. Alpha är lättlärd och vill göra bra ifrån sig. Sedan har de många andra bra och lite mindre bra egenskaper men dessa är de bästa.
 
Varför började du rida och när? 
- Min morfar var en riktig hästkarl och jag började umgås med hans hästar som typ baby. Jag började rida mer regelbundet när jag började skolan, till att börja med varje lördag för att sedan bli mer & mer. Min bästa kompis och jag var alltid i stallet och jag har igen mycket från den tiden då jag umgicks med hästar dygnet runt. Det är så man får känsla för det tror jag :)
 
Vad är din favorit- för, varm och efterrätt. 
- har många men om jag måste välja blir det kantarellsoppa, plankstek och kladdkaka. 
 
Kan du tröttna på ridningen och har du tagit en paus någon gång?
- Jag kan tröttna på stallskötsel och passande snarare än hästarna och ridningen. Sedan är det klart att det går mer eller mindre lätt. Skadade hästar har exempelvis gett mig tyngre perioder än när jag haft mål att träna emot och fått pris för mödan ibland också :) Har aldrig tagit paus längre än ett par veckor mellan" såld och köpt häst en gång för ca 7år sedan. 
 
Vad har du för mobil? 
- Iphone 4s, otippad fråga! Haha :)
 
Skriv tre ord om alla i din familj? 
-Kanske inte blir tre ord men kan beskriva. Min mamma är ibland lite sträng men typ den snällaste som går på jorden. Hon är omtänksam, rolig och kan lösa vilken person. Som helst problem på en kvart eller nåt.. Felix är väldigt snäll och omtänksam. Samtidigt som han är väldigt rolig och gillar att göra spontant tokiga grejer. Pappa är driven, målmedveten , lätt snål och väldigt rolig :-) min lillebror är typ den jobbigaste på jorden men typ alldeles för snäll mot alla - med undantag för mig då stundtals ;-) kort sagt rätt roliga allihop. 
 
Vill du ha barn när du blir äldre, eller kanske nu?
-Inga barn än på länge i varje fall. Vill resa, plugga och en hel del grejer innan jag kanske eventuellt möjligen ens funderar på kids. Har dock bestämt att jag vill få föl och hundvalpar någon gång i livet ;-)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tack för alla svar!! <3 Apropå sista frågan, du får nöja dig med alla djur och du kan ha mig och Alva som låssas barn.. ;)

    Svar: Precis, gulliga ni :))
    Moa Larsson

    2014-01-04 | 19:00:15
  • Anonym säger:

    Och Klara :)

    2014-01-04 | 19:01:09
  • Alva säger:

    Haha, va gullig du är Vilma!! :) <3

    Svar: Ni är söta allihop :-)
    Moa Larsson

    2014-01-07 | 18:28:08

Kommentera inlägget här: